Dönüşümleri Nasıl Takip Edebilirim? - Dijital Koza
dönüşüm

Dönüşümleri Nasıl Takip Edebilirim?

Dönüşümleri Nasıl Takip Edebilirim?

Reklam ve pazarlama stratejilerinizin ne denli başarılı olduğunu anlamak adına kullanacağınız metrikler ve veriler olarak değerlendirilebilmektedir. Bu çerçevede dönüşümleri kontrol ederek yaptığınız çalışmaların müşteriler üzerinde nasıl bir etki yarattığını tartmalısınız. Böylelikle hem çalışmaları daha anlamlı bir noktaya taşıyabilir hem de reklam – pazarlama stratejilerinizi kusursuzlaştırabilirsiniz.

Dönüşüm İzleme Nedir?

Bu kavram, müşterilerin reklamlarla iletişime girmeleri sonrasında neler olup bittiğini anlamanız adına önemli bir araçtır. Ürün satın alma, bültene kaydolma ve işletmeyi arayıp aramama konusunda müşterilerin bütün hareketlerini bu araç kapsamında izlemek mümkündür. Müşterinin gerçekleştirdiği her eyleme dönüşüm adı verildiğinden ‘Dönüşüm İzleme’ aslında müşterinin hedeflediğiniz şeyleri yapmasını kontrol etmektir.

Dönüşüm Takibi Neden Önemlidir?

Hemen her marka ve girişim için çok değerlidir. Zira reklam ve pazarlama konusunda başarının da ölçülmesi adına bu değerleri incelemek gerekir. Aşağıda sıralanan detaylara daha yakından göz atarak takip etmenin önemini öğrenebilirsiniz.

  • Müşterilerinizin anahtar kelime, reklam ve kampanya bazında en çok ilgi gösterdikleri detayları değerlendirebilirsiniz,
  • Yatırım getirisi hakkında bilgilere ulaşarak reklam bütçenizin daha verimli kullanılmasını sağlayabilirsiniz,
  • Akıllı Teklif çerçevesinde kampanyalarınızın otomatik yönetimini sağlama imkanına sahip olun,
  • Hangi cihazlardan daha çok etki aldığınızı saptayarak o kanala yönelmeyi deneyebilirsiniz.

Reklam ve pazarlama konusunda daha başarılı sonuçlara ulaşmanızı sağlayacak olan detaylar için hemen harekete geçmelisiniz. Bu sayede izlemenin etkisini daha doğru bir şekilde yakalayabilirsiniz.

Dönüşüm İzleme Süreci

Yukarıdaki detaylarıyla markanıza ya da ürününüze değer katacak olan bu izleme sürecini aşağıda sizler için anlattık. Bu kapsamda yapacaklarınızı adım adım gerçekleştirmeniz daha başarılı sonuçların habercisi olacaktır.

İzleme sürecini başlatmak için öncelikle Google Ads hesabınız ile ‘Dönüşüm İşlemi’ oluşturmanız gerekmektedir. Bu işlemler müşterilerin ne tür etkinlikler gerçekleştirdiklerine dair ipuçları verir. Peki, bu işlemlerde hangi tür verileri izleyebilirsiniz?

  • Web sitesine kaydolma, sayfa tıklama ve diğer etkinlikler,
  • Telefon ile arama,
  • Uygulama yükleme ve uygulama içi işlemler,
  • Müşterilerin reklam tıklamaları ve reklam tıklama üzerinden etkinlikleri,
  • Fiziksel bir reklamla etkileşime girme.

Bu konda her reklam türü için farklı bir izleme yöntemi ortaya çıkabilmektedir. Bu nedenle de dönüşüm izleme ile alakalı titiz değerlendirmeler yapmak gerekmektedir.

Dönüşümlerin Oranlarını Arttırma ve İzlemeden Sonuçlar Elde Etme

Reklam ve pazarlama taktiklerinin başarılı olduğu ya da neden başarılı olmadığı konusunda değerlendirmeler yaparken dönüşüm izleme seçenekleri ile alakalı olarak incelemeler yapmanız gerekir. Bu kapsamda daha başarılı sonuçlar elde etmek mümkün olur.

Reklam öncesindeki durum ile reklam sonrasındaki durumu değerlendirerek ne tür bir etki yarattığını ele almak muhtemel olacaktır. Bu da aslında markanın doğru yolda olup olmadığını anlayabilmesi adına değerlidir.

Dönüşüm İzleme Sonrası Stratejiler

Google üzerinden gerçekleştirdiğiniz çalışmalar neticesinde etkilleri kontrol ettiniz ve sonrasında nasıl hareket edeceğinize karar vermek istiyorsunuz değil mi? O halde anahtar kelimeler üzerinden ilerleyerek daha başarılı sonuçlara ulaşma yolunu deneyebilirsiniz. Bunun için de genel anahtar kelimelerden ziyade daha özel anahtar kelimeler kullanmalısınız.

‘Facebook Reklamları’ anahtar kelimesinden yola çıkarak başarı elde etmek oldukça güçtür. Ancak ‘Facebook Reklam Stratejileri 2021’ gibi bir anahtar kelime üzerinden başarı yakalamak çok daha kolaydır. Hem lokg tail anahtar kelime kullanmış hem de beklentileri tam anlamıyla karşılayacak çözümler üretmiş olursunuz. Doğru stratejiler sizi daha kârlı ve büyük kazançlara sevk edecektir. Doğru olanı bulmak adına harekete geçin!

 

Bu yazı da ilginizi çekebilir: Satış Odaklı Reklamlar Nasıl Hazırlanır?

Leave A Comment