Google Ads Reklam Türleri Nelerdir? - Dijital Koza
reklam türleri

Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?

Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?

Google Ads danışmanlığı çeşitli dijital reklamcılık araçlarından bir tanesidir. Google adwords ile ilgili sunulmakta olan hizmetler ile Google’da ki görünürlüğünüzün en iyi şekilde artmasını sağlayabilirsiniz. Bu nedenle Google Ads reklam türlerini genel olarak aşağıdaki gibi detaylandırmamız mümkündür.

Google Ads Kampanya Çeşitleri Nelerdir?

Google reklamları ile belirlediğiniz anahtar kelimelerde görünürlüğünüz ciddi seviyelerde olsa da reklam çeşitleri sadece Google aramalarında ilk sıralarda listelenme ile sınırlı değildir. Bu noktada reklamlarınızı oluştururken aşağıdaki seçeneklerden bir tanesini tercih ederek kaliteli sonuçlar elde edebilirsiniz.

  • Search Network – Arama Ağı
  • Display Network – Görüntülü Reklam Ağı

Search Network – Arama Ağı

Yukarıda ifade edilen Google reklamları aslında arama ağı kapsamında değerlendirilir. Google arama sonuçlarında en başta listelenen reklamların metin temelli reklamlar olarak da ifade edilebildiği söylenebilir. Reklamlarınızı verirken siz de metin temelli reklamlar istiyorsanız Search Network seçeneği sizin için daha kaliteli sonuçlar verecektir.

Display Network – Görüntülü Reklam Ağı

Görüntülü reklam ağı adından yola çıkarak da anlaşılabileceği üzere reklamların bir görsel ile gösterildiği online reklamlardır. Google Ads aracılığı ile kullanabileceğiniz bu reklam çeşitlerinin farklı sitelerde konumlanmış görselli reklamlar olduğu ifade edilebilir. GIF, metin, video ya da resim şeklinde tasarlanan reklam unsurları hedef kitlenin ilgisini çekerek web site trafiğini arttırmayı başarır.

İnternette gezinirken web sitelerinin sağında ya da solunda konumlandırılmış olan görsellerin Google Adwords kapsamında yerleştirilen reklamlar olduğu bilinmelidir. Bu anlamda bir web sitesi sahibinin de Google iş ortakları sayesinde bu reklamları verebileceği unutulmamalıdır.

 

Google Ads Nasıl Çalışır?

Sosyal medya reklamcılığı son yılların en çok kullanılan reklam araçlarından bir tanesi olsa da Google Ads de kendini ispat etmeyi başarmış bir seçenektir. Google’ın dünya çapında bir arama motoru olması ve reklam verilen ‘anahtar kelimede’ ilk sıralarda çıkmanızı sağlaması oldukça değerli bir özelliktir. Peki, bu çok özel reklamcılık aracını nasıl kullanabilirsiniz?

Google Adwords’ün çalışma mantığı aslında çok basittir. Belirli bir ‘anahtar kelime’ ile reklam veren web sitesi sahipleri bu anahtar kelimede ön plana çıkar. Kullanıcılar örneğin ‘sosyal medya yönetimi’ araması yaptıklarında bu konu ile ilgili milyonlarca sonuç listelenir. Ancak sonuçların en başında yanında ‘Reklam’ yazan listeler sıralanır. Bunlar aslında Google Adwords ile reklam verip ilk sırada yer alan sitelerdir. Siz de bir web sitesi sahibi olarak burada çıkmak istiyorsanız Google reklamlarını kullanmayı tercih etmelisiniz.

Google Ads ile Dijital Reklamcılık

İnternetin gelişmesi ve insanların sürekli internet kullanır hale gelmesi dijital reklamcılığın da gelişmesini sağlamıştır. Dijital reklamcılığın gelişim göstermesi ile birlikte Google ads, Google adwords, seo gibi kavramlar hayatımıza girmiştir. Bu anlamda Google ads, işletmelerin ürün ve hizmetlerini arayan internet kullanıcılarının bu ürün ve hizmetlere çok daha kolay bir şekilde ulaşım sağlamasına yarayan bir sistem olarak adlandırılabilir. Ölçümlenebilme özelliği ile tıklama başına ücret ödenen bu sistem firmalar için son derece etkili ve uygun maliyetler ile sunulan bir sistemdir.

Google, 1998 yılından bu yana kullanıcılarına hizmetler sunmakta olup dünyanın en gelişmiş arama motorudur. Bu nedenle web sitesi sahipleri Google’da yapılan aramalar da ilk sıralarda yer almayı hedeflemiş olup bu hedefler doğrultusunda çeşitli Google ve dijital pazarlama çalışmaları gerçekleştirir. Siz de web sitenizin ve ürünlerinizin, hizmetlerinizin Google kullanıcılarına ulaşmasını istiyorsanız Google reklamlarından en önemlisi olan Google ads sistemini tercih edebilirsiniz.

Leave A Comment