
Google’a Reklam Verme Adımları
- dijitalkoza
- 10 Şubat 2022
- Genel
- 0 Comments
Google reklam verme adımlarını aşağıdaki gibi detaylandırabiliriz.
1.Adım: Hedef Kitle Belirleme
Google reklam kaydınızı oluşturduktan sonra Google’a reklam vermeye başlayabilirsiniz. Bunun için öncelikle bir hedef belirlemelisiniz. Google reklamlarında da tıpkı diğer reklam türlerinde olduğu gibi markanız ve reklamınız için doğru hedef kitleyi belirlemeniz gerekir.
Kaydınızı oluşturduktan sonra Google tarafından bir sayfaya yönlendirilirsiniz. Bu sayfa da hizmet ve ürünleriniz için size uygun olan hedef kitleyi belirleyebilirsiniz. Hedef kitlenizi seçtikten sonra web sitenizin adresini ve işletmenizin adını girebileceğiniz bir sayfaya yönlendirilirsiniz. Bu bilgileri de girdikten sonra reklamınızın lokasyon olarak nerede görülmesini istiyorsanız o alanı belirlemeniz gerekir. Hedef lokasyon belirlendikten sonra hizmet ve ürününüzü tanıtmanız gerekiyor.
Hizmet ve ürün tanımlamasından sonra işletme kategorinize göre bir reklam çalışması hazırlamalısınız. Daha önce belirlediğiniz anahtar kelimeler doğrultusunda farklı hedeflere ulaşım sağlayabilirsiniz. Anahtar kelimeleri doğru bir şekilde belirlemezseniz sektörünüz ile ilgili çeşitli terimleri aratan kullanıcılara ulaşamazsınız.
2.Adım: Etkileyici Google Reklamı Oluşturun
Yukarıda bahsedilen tüm adımları yerine getirdikten sonra etkileyici bir Google reklamı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Yukarıda bahsedilen adımlarda reklam başlığınızı ve açıklamalarınızı oluşturmanız için bölümler bulunuyor. Sağ kısımda yer alan reklam ön izleme kutu ile reklamınızın nasıl bir görünüme sahip olacağını inceleyebilirsiniz.
3.Adım: Reklam Bütçenizi Belirleyin
Hizmetlerinizi ve ürünlerinizi en doğru anahtar kelime belirleyerek potansiyel alıcılarınıza ulaşabilirsiniz. Reklamınızı da ön izledikten sonra reklam bütçenizi belirlemelisiniz. Bütçe belirleme aşamasından sonra faturalandırma da yaptıktan sonra reklamınız yayında!